Гра «Покажи по-різному»
Мета: ознайомлення з протилежностями, розвиток уваги.
А. Високий — низький. Діти йдуть по колу. Ведучий говорить: «Зараз ми будемо проходити ворота. Якщо я скажу, що ворота високі, ви будете продовжувати йти так само, як зараз, а якщо низькі, то нагнетесь. Той хто не нагнеться вчасно, виходить з гри».
Б. Важкий — легкий. Ведучий говорить: «Уявіть, що ви несете сумки. Сумка може бути легкою і важкою. Покажіть, як несуть важку сумку, тепер легку. А зараз будьте уважні, по моїй команді ви повинні нести сумку або як важку, або як легку».
Гру можна продовжувати, використовуючи пари слів: швидко — повільно, весело — сумно, жарко — холодно, темно — світло.
Гра «Що підходить?»
Мета: розвиток асоціативного мислення, короткочасної пам’яті.
Розкладають картки з різними зображеннями: квітка, ліжко, стіл, кубики, гребінець. Потім називають слова: свято, сон, обід, гра, волосся. Дитина-має підібрати картки, що викликають у неї асоціації з цими словами. Після цього слід показати дитині обрані картки; а вона має відтворити слова, які потрібно було запам’ятати через асоціації.
Гра «Хто більше?»
Мета; розвиток дедукції, креативного мислення.
Назвати якнайбільше предметів і явищ, які можуть бути: червоними, залізними, круглими, скляними, безкінечними.
Гра «У кого більше доказів?»
Мета: розвиток логічного мислення, зв’язного мовлення.
- Знайдіть аргументи та контраргументи: Читати корисно, тому що… Сваритися погано,… Краще мати багато друзів,… Мати собаку — це чудово,.. Одягатися краще швидко, .. Дивитися довго телевізор шкідливо, …
- Я хочу
Гратися цілий день З’їсти 3 кг цукерок
Піти пізно ввечері гуляти Ходити в гості кожний день
Мені не можна З’їсти морозиво
Заболить горло
Гра «Спійманка»
Мета: розвиток критичного та логічного мислення.
- Повторіть назви посуду: тарілка, лопата, каструля, ніж.
- Скільки ніг у карася?
- Скільки крил у поросяти?
- Скільки крил в індика?
- Скільки рук в їжака?
- Скільки яєць знайшов Петрик, якщо біла курочка знесла одне яйце, чорна одне, а півник цілих два?
- Скільки олівців у порожній коробці?
Гра «Що плаває, що тоне?»
Мета: розвиток логічного мислення, спостережливості.
Підбираємо предмети з металу, пластмаси й дерева: лінійки, ложки, ґудзики, олівці, цвяхи та ін. Пропонуємо дитині вгадати, що з них: потонє, а що ні. Далі перевіряємо, кидаючи їх у воду по черзі.
Діти роблять висновок про те, з якого матеріалу зроблені предмети.
Гра «Що трапилось?»
Мета: розвиток творчого мислення, уяви, мовлення.
Потрібно скласти речення в розповідь:
— По вулиці їхала машина…, тому в Діда Мороза була зелена борода,
— Падав сильний сніг…, тому сьогодні наша кішка залишилася голодною.
— Тато приніс маленьке цуценя…, тому ввечері довелося запалювати свічку.
Гра «Яким буває?»
Мета: розвиток уміння виділяти властивості предметів, творчого мислення, мови.
Потрібно придумати якнайбільше властивостей: яким буває будинок, дерево,.автомобіль, корабель, метелик, кішка.
Наприклад, будинок буває великим, маленьким, дерев’яним, новим, старим.
Гра «Пошук спільного»
Мета: розвиток мислення.
Дітям пропонується два слова. Вони повинні знайти спільні ознаки. Наприклад:
тарілка — сонце (форма); яблуко — помідор (форма, колір); вазон — ялинка (колір).
Гра «Хто ким буде?»
Мета: розвиток уваги, уяви, мислення, мовлення.
Діти сидять у колі. Ведучий запитує по черзі кожну дитину: «Ким буде (чи чим буде) яйце, курча, хлопчик, жолудь, насінина, ікринка, гусениця, борошно, залізо, цегла, тканина, учень, хворий, дівчинка, брунька, цуценя, шкіра, теля, дошка, пташеня, козеня, ягня?»
Під час обговорення відповідей важливо підкреслити можливість кількох варіантів. Наприклад, з яйця може бути пташеня, крокодил, черепаха, змія й навіть яєчня. Виграє той, хто назве найбільше варіантів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий