Тема: Зима – чарівниця!
Мета
заняття:
навчальна: поглибити знання про зиму, її ознаки, повторити назви
зимових місяців;
корекційно
– розвиваюча: розвивати
мовлення, фонематичний слух, пізнавальну активність, мислення, вміння
концентрувати увагу, класифікувати, систематизувати на наочній і вербальній
основі;
виховна: виховувати любов до природи, інтерес до навчання.
Обладнання: мультимедійна установка, комп’ютерна презентація «Зима –
чарівниця!», аудіо запис, роздатковий матеріал.
Форма
заняття: гра.
Зміст заняття
І.
Організація початку заняття.
- Діти, давайте пригадаємо як себе поводять виховані
діти.
Доброго ранку! Доброго дня!
Треба вітатись чемно щодня
Усмішку людям треба давати
Доброго ранку! –всіх привітати
- Я зачитаю правила поведінки, а ви говоріть так чи ні:
• На уроці можна вставати і ходити по класу.
• Треба піднімати руку якщо хочеш щось сказати чи
запитати?
• Не можна заважати товаришу товаришам.
• Можна галасувати, кричати.
ІІ.
Повідомлення теми заняття
-Сьогодні у нас незвичайний урок
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну цікаву, країну чудову,
Де наша уява чекає нас знову.
Тож мерщій рушаймо в путь,
Щоб у неї зазирнуть
-Діти я пропоную вам відгадати загадку, і дізнатися яка
буде тема нашого сьогоднішнього заняття.
Біла пора року,
Холодні вечори.
Рипучий сніг надворі,
Це витівки………? (зими)
- Прочитайте разом тему нашого заняття:«Зима – чарівниця!»
ІІІ.
Основна частина.
1.
Вправа «Щось тут не так». (Розвиток уваги,
мислення.)
Помилки бувають різні:
І маленькі, й дуже грізні.
Щоб в житті їх не робити,
Будем зараз їх ловити.
Взимку в полі все цвіте –
І волошки й жито.
Гріє сонце золоте –
Ласкаво і привітно.
Морозець щипає щічки
Кличе дітлахів до річки
Щоб купатись і пірнати
І під сонцем засмагати.
-Діти чи почули ви помилку у віршику?Зима вона яка?
2.
Вправа «Три сніжинки». (Розрізані
зображення сніжинок з написаною назвою місяця.)
- Діти, а скільки місяців має зима?Давайте пригадаємо як
вони називаються? Місяць землю грудить
І хату сильно студить. (Грудень)
-Візьміть частинки сніжинки темно синього кольору і
складіть назву місяцю
Вітри зі снігом все сікли
І назву місяцю дали. (Січень)
-Візьміть частинки сніжинки білого кольору і складіть
назву місяцю
Місяць цей лютує,
Бо весноньку чує. (Лютий)
-Візьміть частинки сніжинки блакитного кольору і складіть
назву місяцю
3.
Вправа «Що зайве».
- Скажіть діти а які речі ми одягаємо взимку коли йдемо
на вулицю гуляти?
- Подивіться на екран і скажіть яка річ у кожному рядку
зайва.
4.
Вправа «Шкарпетки».
- Подивіться на екран, діти збиралися погуляти і
розкидали свої теплі шкарпетки , скільки діток збиралось на вулицю?
- Ми вже тепло одяглись можна і прогулятися. Давайте
закриємо очі і уявимо, що ми пішли з вами у зимовий ліс. Аудіо запис шум вітру
у лісі.
5.
Вправа «Дихання». Виконання дихальних вправ.
- Тепер діти скажіть, як шумить вітер? (Ш-Ш-Ш, С-С-С,У-У-У)
- Сядьте зручно. Спини рівні, плечі не піднімаємо робимо
глибокий вдих через ніс – затримка дихання – повільний плавний видих із
вимовлянням: «Ш – Ш – Ш, С-С-С, У-У-У».
6.
Вправа «Дикі звірі».
Ми так з вами гарно шуміли як вітер, що аж звірята з лісу
прийшли подивитися на нас, але вони дуже лякливі і тому заховалися. Подивіться
уважно на картинку, яких звірів ви бачите? .
-Скільки їх?
7.
Вправа «Загадки про звірів».
В лісі вогник рудуватий
Шишки лускає завзято. (Білка)
Довговухий пострибайчик.
Відгадайте, хто це? (Зайчик)
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться,
Як зовуть її? (Лисиця)
Уночі гуляє,
А вдень спочиває,
Має круглі очі,
Бачить серед ночі. (Сова)
Хто на собі ліс носить? (Олень)
Фізкультхвилинка
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!»
Встали — сіли, встали — сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ.
8.
Гра «Знайди 5 відмінностей».
- Діти дивіться поки ми шукали звірів мені вдалося
зробити дві фотографіі, але виявилось що вони різні, давайте знайдемо 5
відмінностей.
9. Творча робота учнів.
- Діти в які ігри можна пограти взимку?
- Ми з вами в лісі тут багато снігу, ми зараз зробимо з
вами сніговика. Нам знадобиться 4 ватні диски, ватні палички, червоний
трикутник для ковпака.
- Якої форми у сніговика ковпак?
- Як сніговик знає що це його ковпак?
10.
Вправа – руханка «Трикутний ковпак».
Мій ковпак трикутний,
Трикутний мій ковпак
Якщо він не трикутний,
То це не мій ковпак
11.
Вправа «Вухо –ніс – щічки».
- Ми вже одяглись і пішли гуляти. Діти, а взимку коли ми
гуляємо на вулиці, хто нас може щипати і кусати?
- За що він нас щипає?
- Зараз пограємо з вами у гру «Вухо – ніс – щічки».
- За командою „Вухо” ви повинні схопитися за вухо, за
командою „Ніс” –за ніс. Щічки- за щічки. Я виконую дії разом із вами, але
якийсь час я «зроблю помилку». Ви повинні показувати тільки ту частину обличчя,
яку назву я.
- Пощипав нас морозець час повертатися в клас. Закривайте
очі на рахунок 1,2,3 ми знову опинимось у класі.
12.
Вправа «Запакуй подарунок».
- Яке свято ми святкуємо взимку?
- Хто нам дарує подарунки?
- Дід мороз сам не встигне запакувати всі подарунки тому
йому допомагає гном. Давайте з вами допоможемо гному знайти обгортки для
кожного з подарунків.
13.
Вправа «Рахівник».(Роздаткові картки.)
- У діда Мороза багато подарунків, іграшки, пряники,
ковзани. Давайте допоможемо йому полічити скільки у нього подарунків.
14.
Вправа «Мішок для діда Мороза».
- Давайте допоможемо дідам морозам знайти їх мішки для
подарунків.
- Все ми впорались із цим завданням дід Мороз полетів розносити подарунки. Скажіть, а що ви можете подарувати своїм батькам? А ви можете купити подарунок? Чому?
- Зараз ви зможете подарувати своїм батькам цих
сніговичків, яких ми зробили.
ІV.
Підсумок.
-Ось заняттю вже майже кінець.
Ти був справжній молодець!
Комментариев нет:
Отправить комментарий