Мета: закріпити знання учнів про Україну, соборність країни,її символи, традиції, впроваджувати елементи естетичного виховання, культури спілкування;розвивати українське мовлення, культуру поведінки;виховувати любов і повагу до своєї Батьківщини України,її символів, традицій, обрядів.
Вчитель (вступне слово):
Ми живемо в Україні, в країні яка багата своєю історією, надбаннями,краєвидами, мелодійною музикою, милозвучною мовою. Україна – ріднийкрай, золота чарівна сторона. Скільки ніжних, лагідних слів придумали люди,щоб висловити свою гарячу любов до рідного краю. Україна – це щирий тапрацьовитий народ. Україна - це безкраї лани пшениці, квітучі поля льону,вишневі сади. Це гори Карпати і шахти Донбасу. Це широкий Дніпро - Славутич, який несе свої води в Чорне море. Сьогодні ми зібралися поговорити про багату і складну історію нашої держави
(Звучить пісня «Мій рідний край»)
Учень: Так трапилось, що протягом багатьох століть Україна не мала власної державності і єдиної території. Українські землі в різні періоди належали багатьом державам: найбільше Росії, Литві, Речі Посполитій, а потім Польщі, Австро-Угорщині, а згодом Румунії та Чехословаччині. На період першої світової війни вся Наддніпрянщина належала Росії, а Західна Україна – Угорщині. Але одним з наслідків першої світової війни був розвал двох найбільших імперій Європи: Російської та Австро-Угорської.
Учень: Відтоді розпочалося державне відродження України. У 1917 р. У Наддніпрянській Україні розпочалася національна революція. В результаті неї було проголошено створення Української Народної Республіки (УНР) та обрано першого президента Михайла Грушевського.
Подібні процеси відбувалися і в Галичині. Згодом, у жовтні 1918 року, була проголошена Західно - Українська народна Держава на території Галичини, Північної Буковини та Закарпаття. Головою Ради став Євген Петрушевич.
Учень: А вже через рік ,22 січня 1919 р., у Києві відбулось урочисте проголошення злуки Західно-Української Народної Республіки в єдину соборну Українську Народну Республіку.
Відбувалося це на святково прибраній Софійській площі в Києві. Її заповнили десятки тисяч жителів.
Учень: „...Віднині воєдино зливаються століттями відірвані одна від одної частини єдиної України. ЗУНР і Наддніпрянська Велика Україна. Здійснилися віковічні мрії, якими жили і за які вмирали кращі сини України. Віднині є одна незалежна Українська Народна Республіка, віднині український народ, увільнений могутнім поривом своїх власних сил, має тепер змогу з’єднати всі змагання своїх синів для утворення нероздільної незалежної української держави на добро і на щастя робочого люду”.
(Перегляд відероліка «Соборність України»:https://www.youtube.com/watch?v=0mp-54IxBhc)
Вчитель: Відбулося об’єднання українських земель, а разом з тим - українських традицій, звичаїв, мови, що мало велике історичне значення для українського народу. Державним Гербом Соборної України став тризуб. Отже, віковічні мрії Українського народу здійснилися. Україна стала єдиною (соборною) державою.
Вчитель:
Мова – це душа народу. Найдорожче для людини – це думка, а вся солодкість думки в рідній мові.
Перший конкурс «Рідна мова»:
Пропоную вам 1 конкурс, який присвячується саме рідній мові. Учасникам потрібно перекласти фрази з російської мови на українську.
· Я учусь в школе.
· Мы научились читать и считать.
· Ответить хочешь, не кричи.
· На перемене - отдыхай.
· Рисовать цветными карандашами.
· Дни недели.
· Воскресенье.
· Час.
· Минута.
Вчитель:
У кожного народу є свої свята та традиції, і український народ не став винятком.
Другий конкурс « Народні свята»:
· Свято проводів зими називається – масляна. А як називається свято зустрічі весни?
1) Новий рік;
2) Стрітення;
3) Покрова.
· Знак весняного відродження сонця – уособлення творчих сил природи – це…
1) Тризубець
2) Писанка
3) Герб
· На яке свято жінки плетуть вінки та пускають їх на воду?
1) Івана – Купала
2) Різдво
3) Стрітення
· Вертеп – це….
1) Пристрій для прядіння
2) Обрядова форма українського театру
3) Назва вітряка
Вчитель:
Народна мудрість- є наставником усіх, хто вчиться і хоче бути освіченою людиною.
Третій конкурс «Народна мудрість»:
Прагніть щоб ваша мова була емоційною, образною, багатою. А такою її роблять фразеологізми, прислів’я,приказки, що втілюють досвід всього народу. Завдання: закІнчити прислів"я чи приказку:
· Не кажи: «Не вмію!», а кажи … (навчусь).
· Хочеш їсти калачі - ….(не сиди на печі).
· Правда і в морі не втоне, і в вогні (не згорить).
· Зробив діло – …(гуляй сміло).
· З ручаїв – ріки, з книжок …(знання).
· Брехуна впізнаєш по очах, а осла (по вухах).
· У страху … (очі великі).
· Не хвались, а …(вчись).
· Без охоти, нема … (роботи).
· Розум без книги, як птах…(без крил).
Вчитель: Нема такої дитини, яка б не любила казку. Фольклор нашого народу містить безліч різноманітних казок.
Четвертий конкурс: «Чи знаєш ти казку?»
1 завдання. Відгадайте назву казки:
· «А мишенят і кликати не треба, вони сиділи за столом…» ( «Колосок»).
· «Мій котику, мій братику! Несе мене лисиця за крутії гори, за бистрі води…» («Котик і півник»).
· «Діду, діду, бичок наш ведмедя привів, іди його вбий! Дід вскочив, віддер ведмедя…» («Солом’яний бичок»).
· «А козенята йому і кажуть. Ні ти не наша мама…» («Вовк і семеро козенят»).
· «Від дідуся втік, від бабусі втік і від тебе втечу…» («Колобок»).
1. Яку нагороду за подвиг обіцяють казкові королі героям? ( півцарства)
2. Як називається літальний апарат, на якому жінка вперше піднялась в небо? (мітла).
3. Як називається інструмент для шиття, на кінчику якого міститься смертельна небезпека для казкового героя? (голка)
4. В якого казкового героя три голови? (Змій Горинич)
5. Яка була зброя у Котигорошка? булава)
6. Якою горючею суммішю був вимазаний бичок? (смолою)
7. Ким доводиться лисичка - вовчику – братику? (сестричкою)
8. Що розбила мишка своїм хвостиком? (яєчко)
9. Який письменник написав казку «Колобок» (народ)
Вчитель:
Соборність та Свобода Української держави - одвічна мрія, яку плекав народ протягом усієї історії боротьби за незалежну Україну. Лише соборна, незалежна і вільна Україна має шанс увійти до спільноти процвітаючих країн як рівноправний партнер .
П’ятий конкурс «Моя держава – Україна»
1. Назвіть один із найдавніших знаків, який є гербом України. (Тризуб)
2. Коли було прийнято постанову про Державний прапор України і якого він кольору? (28 січня 1992 p., жовто-блакитний)
3. Як називається Гімн України? ("Ще не вмерла Україна")
4. Хто є автором слів Гімну України? (Павло Чубинський)
5. Назвіть український Національний герб. (Тризуб)
6. Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці. (Гімн)
7. Назвіть композитора, який вірш П. Чубинського поклав на музику, цей твір невдовзі став гімном. (Михайло Вербицький)
Підбиття підсумків.
Вчитель (заключне слово)
Діти, підтримуючи ідеї соборної української держави, давайте всі разом візьмемось за руки, , та заспіваємо гімн України.(співаємо гімн)
Комментариев нет:
Отправить комментарий