Тема. Слухання казки «Ріпка».
Мета.продовжувати роботу над розвиткомзв’язногомовлення; розвиватифонематичний слух; умінняпроводитиелементарнийаналізмови;готуватидітей до навчанняграмоті (письму); учити правильно тримати ручку, олівець, сидіти за партою; розвиватидрібнім'язи руки; формуватипервісніуявлення про число та рахунок; ввести поняття «більше», «менше», «стільки ж».Хід уроку
I.Привітання
1.1.Зворотний зв'язок із минулим заняттям .
-Про що ми говорили на минулому уроці?
1.2.Оголошення теми уроку:
-Сьогодні ми поговоримо про казки.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Загадки про казкових героїв. Гра «Відгадай казку»
• Він звірят усіх лікує,
Від холери їх рятує.
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить. («Айболить»)
• Сидить півник на печі,
Їсть смачненькі калачі.
Ось лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить півень рятувати,
В лиса півника забрати. («Котик і Півник»)
• Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься?
Хто б відповів? («Червона Шапочка»)
• До школи прямує хлопчак дерев’яний,
Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
Відома ця книжка тобі, чи не так?
В пригодах яких побував цей хлопчак?
(«Пригоди Буратіно»)
• Ой, набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ. («Колобок»)
• Вигнав дід козу із хати —
Та й пішла вона блукати:
В зайця хатку відібрала.
Всі козу ту виганяли,
Рак козуню ущипнув,
Зайцю хатку повернув. («Коза-Дереза»)
• Сидить дівчина в корзині
На ведмежій дужій спині.
А чому ж вона сховалась,
До ведмедя не призналась? («Маша і ведмідь»)
III.Вивчення нового матеріалу
1. Гра «Перший звук»
Скажіть на який звук починається слово «літак»? Він м’який чи твердий?
А які ви знаєте слова на звук «л».
(Ліс, люди, літати, літера, Львів, лінійка, лікар, літо)
О,М,К,Д.
2.Гра «Порівняй малюнки»
-Зараз наше наступне завдання знайти правильні предмети. МИ бачимо іхнютінь,а вам потрібно знайти предмети.Але зверніть увагу що вони там різні величиною.
3. Фізкультхвилинка «Весела лічба»
Раз, два — дерева.
Три, чотири — вийшли звірі.
П’ять, шість — пада лист.
Сім, вісім — птахи в лісі.
Дев’ять, десять — це сунички
Підвели червоні личка
4.Читання казки «Ріпка».
4.1Читання казки вчителем
- Наша гостя прийшла не сама, а з друзями і принесла нам чудовуказку, яку самевизрозумієте, відгадавши загадку:
На городівиростала,
Сили набирала,
Непомітно, дужешвидко,
Великою стала.
Став тут дідусіхгукати
Та красунюрвати.
А цюказку, діти, ви
Встигливідгадати? (Ріпка)
Був собiдiд Андрушка, а в нього баба Марушка, а в баби донечка Мiнка, а в донечки собачка Хвiнка, а в собачки товаришка — киця Варварка, а в кицi вихованка — мишка Сiроманка.
Раз весною взяв дiд мотику, скопав у городi грядку велику, гною трохи наносив, грабельками пiдпушив, зробив пальцем дiрку та й посадив рiпку.
Працював дiд не марно: зiйшларiпка гарно. Щодень iшовдiд у город, набравши води повен рот, свою рiпку поливав, їй до життя охоти додавав.
Росла дiдоварiпка, росла! Зразу така, як мишка, була, потiм, як кулак, потiм як буряк, потiм як два, а накiнцi стала така, як дiдова голова.
Тiшитьсядiд, аж не знає, де стати:
— Час, — каже, — нашу рiпку рвати.
Пiшоввiн на город — гуп, гуп! Узяв рiпку за зелений чуб; тягне руками, вперся ногами, мучився, потiв увесь день, а рiпка сидить у землi, як пень.
Кличе вiн бабу Марушку:
— Ходи, бабусю, не лежи, менiрiпку вирвати поможи!
Пiшли вони на город — гуп, гуп! Узяв дiдрiпку за чуб, баба дiда за плече. Смикає дiдрiпку за гичку, смикає баба дiда за сорочку, працюють руками, упираються ногами — промучилися увесь день, а рiпка сидить у землi, як пень.
Кличе баба дочку Мiнку:
— Ходи, доню, не бiжи, нам рiпку вирвати поможи!
Пiшли вони на город — гуп, гуп! Узяв дiдрiпку за чуб, баба дiда за сорочку, дочка бабу за торочку — тягнуть руками, упираються ногами, промучились увесь день, а рiпка сидить у землi, як пень.
Кличе дочка собачку Хвiнку:
— Ходи, Хвiночко, не бiжи, нам рiпку вирвати поможи!
Пiшли вони на город — гуп, гуп! Узяв дiдрiпку за чуб, баба дiда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку за спiдничку — тягнуть руками, упираються ногами, промучились увесь день, а рiпка сидить у землi, як пень.
Кличе собачка кицю Ваварку:
— Ходи, Варварко, не лежи, нам рiпку вирвати поможи!
Пiшли вони на город — гуп, гуп! Узяв дiдрiпку за чуб, баба дiда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку за спiдничку, киця собачку за хвостик. Тягнуть i руками, i зубами, упираються ногами; промучились увесь день, а рiпка сидить у землi, як пень.
Кличе киця мишку Сiроманку:
— Ходи, Сiрочко, не бiжи, нам рiпку вирвати поможи!
Пiшли вони на город — гуп, гуп! Узяв дiдрiпку за чуб, баба дiда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку за спiдничку, киця собачку за хвостик, мишка кицю за лапку — як потягли, як потягли, так i покотилися.
Упала рiпка на дiда Андрушку, дiд на бабу Марушку, баба на дочку Мiнку, дочка на собачку Хвiнку, собачка на кицю Варварку, а мишка — шусть у шпарку.
4.2.Бесіда за прочитаннойказкой
1.Як називається казка?
2.Що посадив дід?Чи зміг він її витягнути?
3.Де росла ріпка?
4.Кого дідусь покликав на допомогу?
5.Хто останній прийшов на допомогу?
6.Як звали внучку?
5.Гра-відпочинок
- Покладіть руки на парту долоньками вверх. Коли я буду називати того, хтодопомагавдідовіАндрушцідіставатиріпку з землі, виповиннішвидкоплеснути в долоньки і крикнути: «Тягнули!». А якщо я назву того, хто не допомагав, плескати не можна, треба мовчати. Зрозуміли? Тожпочинаємогру.
- Баба допомагала?
- Внучка?
- Мотика?
- Минка?
- Дід?
- Лопата?
- Хвінка?
- Варварка?
- Огірочки?
- Мишка – Сіроманка?
- Торочка?
6.Штрихування похилими лініями.
— Яка це геометрична фігура?
— Чим відрізняється коло від квадрата? (У квадрата є кути, а у кола немає кутів.)
-Зараз наступне завдання від мишки ,потрібно заштрихувати похилими лініями
ІV. Підсумок заняття
- Сьогодні пройшов незвичайний казковий урок. Мені дуже сподобалося, як ви працювали на уроці.
- Наш урок підійшов до кінця. Підведіть підсумки своєї роботи, закінчивши одну з пропозицій:
«На уроці я навчився...»;
«На уроці мені було цікаво...»;
«На уроці мені було важко...».
- Поверніться один до одного і обміняйтеся посмішками. Всього вам доброго!
Комментариев нет:
Отправить комментарий