среда, 24 марта 2021 г.

Майбутні першокласники. Слухання казки "Ріпка"

 Тема. Слухання казки «Ріпка». 


Мета.продовжувати роботу над розвиткомзв’язногомовлення; розвиватифонематичний слух; умінняпроводитиелементарнийаналізмови;готуватидітей до навчанняграмоті (письму); учити правильно тримати ручку, олівець, сидіти за партою; розвиватидрібнім'язи руки; формуватипервісніуявлення про число та рахунок; ввести поняття «більше», «менше», «стільки ж». 

Хід уроку

I.Привітання

1.1.Зворотний зв'язок із минулим заняттям .

-Про що ми говорили на минулому уроці?

1.2.Оголошення теми уроку:

-Сьогодні ми поговоримо про казки.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Загадки про казкових героїв. Гра «Відгадай казку»

 Він звірят усіх лікує,

Від холери їх рятує.

Вилікує він за мить

Все, що в звірів заболить. («Айболить»)

 Сидить півник на печі,

Їсть смачненькі калачі.

Ось лисичка прибігає,

Півника мерщій хапає.

Біжить півень рятувати,

В лиса півника забрати. («Котик і Півник»)

 Старенька бабуся у лісі жила,

Гостинці для неї онука несла.

Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?

Як казка ця зветься?

Хто б відповів? («Червона Шапочка»)

 До школи прямує хлопчак дерев’яний,

Чомусь потрапляє у цирк полотняний.

Відома ця книжка тобі, чи не так?

В пригодах яких побував цей хлопчак?

(«Пригоди Буратіно»)

 Ой, набридло на віконці

Все на сонечку сидіть.

Я візьму і покочуся,

Щоб побачити весь світ. («Колобок»)

 Вигнав дід козу із хати —

Та й пішла вона блукати:

В зайця хатку відібрала.

Всі козу ту виганяли,

Рак козуню ущипнув,

Зайцю хатку повернув. («Коза-Дереза»)

 Сидить дівчина в корзині

На ведмежій дужій спині.

А чому ж вона сховалась,

До ведмедя не призналась? («Маша і ведмідь»)

III.Вивчення нового матеріалу

        1. Гра «Перший звук»

Скажіть на який звук починається слово «літак»? Він м’який чи твердий?

А які ви знаєте слова на звук «л».

(Ліс, люди, літати, літера, Львів, лінійка, лікар, літо)

О,М,К,Д.

2.Гра «Порівняй малюнки»

-Зараз наше наступне завдання знайти правильні предмети. МИ бачимо іхнютінь,а вам потрібно знайти предмети.Але зверніть увагу що вони там різні величиною.

3. Фізкультхвилинка «Весела лічба»

Раз, два — дерева.

Три, чотири — вийшли звірі.

П’ять, шість — пада лист.

Сім, вісім — птахи в лісі.

Дев’ять, десять — це сунички

Підвели червоні личка

4.Читання казки «Ріпка».

4.1Читання казки вчителем

- Наша гостя прийшла не сама, а з друзями і принесла нам чудовуказку, яку самевизрозумієте, відгадавши загадку: 

На городівиростала,  

Сили набирала,  

Непомітно, дужешвидко,  

Великою стала. 

Став тут дідусіхгукати 

Та красунюрвати.  

А цюказку, діти, ви  

Встигливідгадати? (Ріпка) 

Був собiдiд Андрушка, а в нього баба Марушка, а в баби донечка Мiнка, а в донечки собачка Хвiнка, а в собачки товаришка — киця Варварка, а в кицi вихованка — мишка Сiроманка.

Раз весною взяв дiд мотику, скопав у городi грядку велику, гною трохи наносив, грабельками пiдпушив, зробив пальцем дiрку та й посадив рiпку.

Працював дiд не марно: зiйшларiпка гарно. Щодень iшовдiд у город, набравши води повен рот, свою рiпку поливав, їй до життя охоти додавав.

Росла дiдоварiпка, росла! Зразу така, як мишка, була, потiм, як кулак, потiм як буряк, потiм як два, а накiнцi стала така, як дiдова голова.

Тiшитьсядiд, аж не знає, де стати:

— Час, — каже, — нашу рiпку рвати.

Пiшоввiн на город — гуп, гуп! Узяв рiпку за зелений чуб; тягне руками, вперся ногами, мучився, потiв увесь день, а рiпка сидить у землi, як пень.

Кличе вiн бабу Марушку:

— Ходи, бабусю, не лежи, менiрiпку вирвати поможи!

Пiшли вони на город — гуп, гуп! Узяв дiдрiпку за чуб, баба дiда за плече. Смикає дiдрiпку за гичку, смикає баба дiда за сорочку, працюють руками, упираються ногами — промучилися увесь день, а рiпка сидить у землi, як пень.

Кличе баба дочку Мiнку:

— Ходи, доню, не бiжи, нам рiпку вирвати поможи!

Пiшли вони на город — гуп, гуп! Узяв дiдрiпку за чуб, баба дiда за сорочку, дочка бабу за торочку — тягнуть руками, упираються ногами, промучились увесь день, а рiпка сидить у землi, як пень.

Кличе дочка собачку Хвiнку:

— Ходи, Хвiночко, не бiжи, нам рiпку вирвати поможи!

Пiшли вони на город — гуп, гуп! Узяв дiдрiпку за чуб, баба дiда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку за спiдничку — тягнуть руками, упираються ногами, промучились увесь день, а рiпка сидить у землi, як пень.

Кличе собачка кицю Ваварку:

— Ходи, Варварко, не лежи, нам рiпку вирвати поможи!

Пiшли вони на город — гуп, гуп! Узяв дiдрiпку за чуб, баба дiда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку за спiдничку, киця собачку за хвостик. Тягнуть i руками, i зубами, упираються ногами; промучились увесь день, а рiпка сидить у землi, як пень.

Кличе киця мишку Сiроманку:

— Ходи, Сiрочко, не бiжи, нам рiпку вирвати поможи!

Пiшли вони на город — гуп, гуп! Узяв дiдрiпку за чуб, баба дiда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку за спiдничку, киця собачку за хвостик, мишка кицю за лапку — як потягли, як потягли, так i покотилися.

Упала рiпка на дiда Андрушку, дiд на бабу Марушку, баба на дочку Мiнку, дочка на собачку Хвiнку, собачка на кицю Варварку, а мишка — шусть у шпарку.



4.2.Бесіда за прочитаннойказкой

1.Як називається казка?

2.Що посадив дід?Чи зміг він її витягнути?

3.Де росла ріпка?

4.Кого дідусь покликав на допомогу?

5.Хто останній прийшов на допомогу?

6.Як звали внучку?

5.Гра-відпочинок

- Покладіть руки на парту долоньками вверх. Коли я буду називати того, хтодопомагавдідовіАндрушцідіставатиріпку з землі, виповиннішвидкоплеснути в долоньки і крикнути: «Тягнули!». А якщо я назву того, хто не допомагав, плескати не можна, треба мовчати. Зрозуміли? Тожпочинаємогру.

- Баба допомагала?

- Внучка?

- Мотика?

- Минка?

- Дід?

- Лопата?

- Хвінка?

- Варварка?

- Огірочки?

- Мишка – Сіроманка?

- Торочка?

6.Штрихування похилими лініями.

— Яка це геометрична фігура?

— Чим відрізняється коло від квадрата? (У квадрата є кути, а у кола немає кутів.)

-Зараз наступне завдання від мишки ,потрібно заштрихувати похилими лініями

ІV.  Підсумок заняття

- Сьогодні пройшов незвичайний казковий урок. Мені дуже сподобалося, як ви працювали на уроці. 

- Наш урок підійшов до кінця. Підведіть підсумки своєї роботи, закінчивши одну з пропозицій:

«На уроці я навчився...»;

«На уроці мені було цікаво...»;

«На уроці мені було важко...».

- Поверніться один до одного і обміняйтеся посмішками. Всього вам доброго!

 

 



 

 

 

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

 1000 ДНІВ ВІЙНИ Україна відзначає трагічну та водночас героїчну дату 19 листопада – 1000 днів із початку повномасштабного вторгнення Росії....